Jei tenka ir svečius dažnai pavėžinti - vienareikšmiškai XJ8. Kodėl jų kainos taip skiraisi? Pirmiausia - dėl skirtingų modelių.
Nuo 94 iki 97 metų ėjo X300 modelis (atpažįstamas iš priekinių kvadratinių posūkių, galiniuose žibintuose tamsių posūkių. Viduje - senesnio tipo skydelis). X305 buvo žymimas modelis su V12 varikliu, X306 - XJR versija su supercharger'iu.
Nuo 98 iki 2003 metų ėjo šiek tiek atnaujintas, X308 modelis (priekyje ovalūs posūkiai, galiniai žibintai su skaidriu posūkiu, bamperio chromuota apdaila ne per visą plotį, o tik šonuose. Viduje "naujesnio" tipo skydelis su ovalia vidurine konsole). Visiškai nauji varikliai (3.2 L, 4.0 L ir 4.0 L su supercharger'iu), didžioji jų dalis turėjo kintamos fazės vožtuvų velenėlius. Šių variklių silpna vieta - plastmasiniai antrinių grandinių itempėjai. Gal nesunkiai ir nelabai brangiai keičiasi į metalizuotus. Laiku nepakeitus gali nutikti daug nemalonių dalykų.
Nuo 2003 metų ėjo visiškai naujas XJ serijos modelis - X350, neturintis nieko bendro su prieš tai buvusiais modeliais. Esminis skirtumas - aliuminio kėbulas. Tad žvalgantis į šiuos modelius reikia būti itin atsargiam. Kadangi aliuminio konstrukcijos nesitiesina, nesivirina, tad nagingi lietuvos meistrai tiesiog išpjauna sulamdytus gabalus ir vietoj jų prikniedyja kitus. Tad gana nesunku nuspėti, kaip avarijos metu elgsis toks automobilis, jei jame (pvz.) bus prikniedytas visas priekinis ketvirtis. Taip pat atsargiam reiktų būti perkant atrodo nedaug daužtą automobilį - standartiniame kėbule an nesunkiai sutvarkomi įlenkimai (pvz, lanžerono), gali būti labai sunkiai tvarkomi aliumininiame kėbule.
Grįžtant prie kainos - daug ką nulemia ne tik metai, modelis, bet ir bendras automobilio stovis, tad reikia žiūrėt kiekvienu konkrečiu atveju.
Jei gerai supratau poreikius, reikia ieškoti ne XJR (t.y., versijos su galingu varikliu), o XJ8L, t.y., versijos su prailginta baze (Amerikoje ši modifikacija buvo žymima Vanden Plas, Europoje - tiesiog Long). Jei neklystų, visi XJR buvo su trumpa baze. Nuo paprastų versijų jos skiriasi ilgesnėmis galinėmis durelėmis, berods 20 cm didesne erdve tarp priekinių ir galinių sėdynių (t.y., daugiau vietos sėdintiems gale) ir padėkliuku gėrimams, sumontuotu ant priekinių sėdynių nugarėlės.
Kas liečia žvakių keitimo, nieko sudėtingo ten nėra. Taip, norint pakeisti žvakes, reikia nuimti plastmasines variklio apdailas, atsukti papildomą dangtelį, po kuriuo slepiasi pačios žvakės, bet tai tikrai nėra pusės variklio išardymas
Tiesa, jei tai V8, žvakių keitimas gali pasirodyti ne pats smagiausias užsiėmimas piniginei. Viena žvakė kainuoja apie 30..40 Lt.
Dujos dedasi tik taip vadinamos ketvirtos kartos (su tiesioginiu įpurškimu ir dujų purkštuku kiekvienam cilindrui), su gudria elektronika (pvz., BRC Plug'n'Drive). Kaina su įmontavimu - apie 4200 Lt. Ir nematau nieko blogo, jei yra galimybė sutaupyti. O ir tarša iš dujomis varomo automobilio - žymiai mažesnė, gamta padėkos
Į ką atkreipti dėmesį perkant? Pirmiausia - kaip jau ir minėjau, variklis. Ar nėra pašalinių garsų, barškėjimų. Pasimatuot kompresiją (ypač jei auto iki 2000 m). Būtinai patikrinti, ar veikia visa elektronika, kiekvienas mielas mygtukas. Dažnas gedimas - neveikianti traukos ir antipraslydimo kontrolė (ASC+TSC), kartais - kartu neveikia ir pastovaus greičio palaikymo sistema. Čia jau gan įprasta X300/X308 liga. Gydoma gana paprastai, ABS valdymo bloke sutvarkant pora blogai sulituotų kontaktų). Važiuoklė nėra itin brangiai tvarkoma, visas priekinės važiuoklės remkomplektas - apie 500..600 Lt. Na, o toliau - kėbulo būklė ir jo komplektacija (ar netrūksta kokio nors posūkio, ar apdailos elementu - brangu). Kadangi Lietuvoje nemažai iš amerikos atvežtų Jaguar'ų, reik ieškoti, kur ir koks buvo mušimas - itin maža jų dalis į Lietuvą atkeliavo sveikų. Visa kita - tiesiog nuo automobilio amžiaus ir ridos priklausantys einantys dalykai - amortizatorių būklė, stabdžių kaladėlių ir stabdžių diskų būklė, išmetimo sistemos būklė, liamda zondų būklė, katalizatorius (ar neišpjautas, ar neužsikimšęs)...
P.S. Pas mane 2000 m. Jaguar XJ8 (3.2L)